CATALÀ

SETMANA DEL 15 DE JUNY

Ja estam a la recta final! I aquesta setmana vull que faceu coses diferents😉
Vos proposo unes endivinalles, a veure si les sabeu i uns dibuixos animats. Esper us agradin😊 
Dijous farem una tutoria tots junts i ja em direu si us han agradat.

Endivinalles
Accediu al següent enllaç i a l'esquerra trobareu un requadre amb molts de números. Podeu fer totes les que volgueu. Jo vos en recoman la número 1, la 14 i la 46, a veure si les endevinau.
Clica 👉aquí👈 per veure ses endivinalles

Dibuixos animats: L'inspector Gadget




________________________________

SETMANA DEL 8 DE JUNY

Aquesta setmana hi ha dues activitats, dos formularis:
1.- Valoració dels deures. Llegeix i contesta ses preguntes.    

 Clica 👉aquí per accedir al formulari👈 

2.- Comprensió escrita. Observa, llegeix i contesta les preguntes.

Cilca 👉aquí per accedir al formulari de la comprensió escrita👈



____________________________________
SETMANA DE L'1 DE JUNY

Aquesta setmana tenim dues activitats relacionades amb el dia mundial del mediambient, que és dia 5 de juny, divendres que ve. Esper us agradin!
Ànim que ja queda molt poc 💪💪💪🌈

1.- Expressió escrita:
  • Explica en tres o quatre línies que passa al vídeo

  • Creus que ens ensenya alguna cosa? 

  • Quina?


2.- Comprensió Oral: 
_____________________________
SETMANA DEL 26 DE MAIG

Començam la darrera setmana de maig! 
Esper estigueu tots molt bé!

A continuació vos pas les dues activitats de català per aquesta setmana. Si vos fixau molt bé veureu que són molt fàcils. Així que molts d'ànims!!!

1.- Una comprensió escrita. Teniu la informació i les preguntes a dins el següent formulari:      Formulari comprensió escrita 5

2.- Un repàs de síl·labes àtones i tòniques.
 
_______________________________________

SETMANA DEL 18 DE MAIG

Aquesta setmana anem a repassar la descripció de paissatges.
- 1r anem a recordar coses a tenir en compte i adjectius que podem utilitzar.

-
2n has de descriure la següent imatge


_____________________________________________

SETMANA DEL 11 AL 17 DE MAIG

Aquesta setmana, alguns heu d'acabar d'entregar feines i a més les següents activitats:
1.- Comprensió escrita: Llegir el texte varies vegades i omplir el formulari.
2.- Comprensió oral: Mirar el vídeo i omplir el formulari.

1.- Comprensió escrita:

2.- Comprensió oral: ENLLAÇ VÍDEO

Formulari Comprensió Oral 4



_________________________________________________________

SETMANA DEL 4 AL 10 DE MAIG

Hola nins i nines! Com estau?
Vos passam les feines d'aquesta setmana:
1.- Expressió escrita: Descriu un personatge d'un llibre, d'una sèrie, d'un joc...
- Pensa bé quin personatge t'agradaria descriure.
- Pensa a utilitzar adjectius (aquelles paraules que ens donen informació del nom/substantiu, ex: alt, gran, prim...)
- Recorda fer pauses utilitzant comes, punts...
- Segueix un ordre, primer parla del físic, després de com va vestit i finalment del seu caràcter.
2.- Comprensió oral: Escolta el següent audio i fer el qüestionari.


___________________________________________

SETMANA DEL 27 D'ABRIL AL 1 DE MAIG

Hola nins i nines!
Aquesta setmana només vos enviam dues coses:
1.- Entregar totes les tasques pendents (aquelles feines que encara no m'heu enviat)
2.- Enviar-nos una foto de la sortida d'ahir i fer la següent fitxa. Podeu contestar les preguntes a ordinador o al quadern.



🌈🌈🌈ÀNIM CAMPIONS! HO ESTAU FENT MOLT BÉ💪💪💪


_____________________________________________
SEMANA DEL 20 AL 26 DE ABRIL


Primero de todo recordar que las actividades de catalán son semanales. Cada semana se actualizarán.


La explicación la hago en castellano para que vosotros, los padres, podáis explicar a vuestros hijos lo que tienen que hacer. Pero cada vez tienen que ser más autónomos. Así que a partir de la próxima semana empezaré a pasarlo en catalán.

EXPRESIÓN ESCRITA
Tienen que buscar seis palabras en la sopa de letras y después inventar en
5, máximo 6 líneas una historia en la que deben salir estas seis palabras.



EXPRESIÓN ORAL
En clase, en diferentes ocasiones realizamos círculos de diálogo.
En esta ocasión haremos una dinámica similar (sin ser círculo).
Me enviaréis un video en el que deberán completar dos frases:
“El que més m’agrada d’estar a casa és…”, “perquè…”
“El que més trobo a faltar de l’escola és…”, “perquè...”

COMPRENSIÓN ESCRITA
Leer bien y contestar la siguiente ficha en el cuaderno. Debéis fijaros bien en
todos los datos que os dan y en las preguntas que os hacen. Leerlas dos y tres
veces si es necesario.


COMPRENSIÓN ORAL
Mirar y escuchar el siguiente vídeo


Contestar el cuestionario.
Importante Solo se debe contestar una vez y deben poner nombre y curso.
________________________________________________

SEMANA DEL 6 AL 8 DE ABRIL


Familias, como queda muy poco para las vacaciones de Semana Santa. Las actividades a realizar serán las siguientes:
1.- Aquellos que no han acabado las actividades de la semana pasada deberán acabarlas y entregarlas.
2.- Una vez que las profesoras hemos revisado las redacciones y os las hemos devuelto, los niños la deben revisar, corregir y volver a enviar.
3.- Comprensión escrita: 


Os adjuntamos una ficha. Deben observar la imagen, leer la información y contestar las preguntas. Pueden contestarlas en el cuaderno.
Os dejamos dos libros digitales en catalán para que puedan leer en Semana Santa. Si tenéis en casa otros libros en catalán también va bien.
Txell Espiell, 1. Txell Espiell i el segrestador de gossos  
T’AGRADA BALLAR?


______________________________________________________________________
SEMANA DEL 30 DE MARZO AL 5 DE ABRIL

EXPRESSIÓ ORAL
Realizar un vídeo en catalán, contándonos alguna cosa cotidiana como puede ser:
Elaborar y explicar una receta de cocina, explicar un juego que les guste, contar chistes,
explicar cómo pasan el día, alguna anécdota o actividad, como colaboran en casa… 
El vídeo debe durar entre mínimo un minuto y medio y máximo cinco minutos.
El vídeo se debe mandar por dos vías:
1.- A mi mail mmassanet1@educaib.eu y podré ver como practican el oral.
2.- El grupo de padres, para que los niños se vean (pasarán un rato entretenido y verán
que sus compañeros también hacen cosas en casa) 

EXPRESIÓN ESCRITA
Hacer una redacción. El título será: “Per què estic a casa?”
Los que tengan ordenador los animo a que, una vez hecha, la pasen a ordenador y me la
mandáis por mail. Los que no tengáis la posibilidad de pasarla al ordenador, me mandáis
una foto del cuaderno.
Instrucciones para los niños:
Quan escrivim, hem d’agrupar les nostres idees, cada idea l’hem de separar d’una altra posant
punt. I recordau que després de punt, sempre posam majúscula.
Quan hagueu acabat de fer-la, llegiu-la en veu alta a veure si té sentit el que heu contat, revisau
que no se repeteixin les idees i mirau si heu fet pauses per poder respirar. Si trobau que heu de
canviar alguna cosa, la canviau.
Els que tingueu ordinador, vos anim a que la passeu a l’ordinador i me l’envieu per mail. Els que
no en teniu, no passa res, m’enviau una foto perquè la pugui veure.


COMPRENSIÓN ESCRITA
Os adjuntamos una ficha, deben observar la imagen, leer la información y contestar las pregun-
tas. Podéis contestar las preguntas en el cuaderno.


COMPRENSIÓN ORAL

Mirau el vídeo tantes vegades com ho necessiteu.
Paraules que igual no coneixeu:
Esmorzar: és el berenar del matí
Préssec: és una fruita, el melicotó
Barrejar/remenar: mesclar 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada